082

Josef – robotický bubeník z Machinaria

2020
Interaktivní instalace, která nahrazuje a napodobuje úlohu živého bubeníka, jedná se o akustický drum machine. Jeho podoba vychází z postavy robota Josefa ze hry Machinarium.

Robot je ovládaný sekvencerem, který udává informace jednotlivým nástrojům, kdy mají hrát. Sekvencer řídí motory a systém mechanických prvků, které bubnují paličkami na skutečné akustické bicí.

Materiál: kombinace hliníku, oceli, 3D tištěných plastových dílů a doplňujících mechanických prvků

Autor konceptu: Tomáš Dvořák aka Floex
Výtvarník: Adolf Lachman
Hlavní vývojář: Dominik Jančík (XYZ project)
Konstrukce bicích prvků: Jakub Tengler
Jan Lupoměský (JHV-engineering): návrh a realizace konstrukce, 3D model a 3D tisk těla
Jan Krejčíř (Extreme 3D print): hlavní 3D tisk, 3D model doplňků
Aleš Mach: 3D model hlavy
František Škrla: výroba koncových hlaviček a paliček pro bicí nástroje
Dominik Jančík (XYZ project): 3D model a 3D tisk doplňků